GØR DET SJOVT AT KOMME I FORM

Aktiv Træning er magasinet for mænd, der holder af en aktiv livsstil, vil i bedre form og vil få mest muligt ud af den tid, de bruger på motion og træning.

GØR DET SJOVT AT KOMME I FORM

Aktiv Træning er magasinet for de mange mænd og kvinder, der holder af en aktiv livsstil, vil i bedre form og vil få mest muligt ud af den tid, de bruger på motion og træning. Magasinet fortæller engageret, begejstret og inspirerende om træning, kost, udstyr og sundhed, og indgangsvinklen er altid, at træning og en sund livsstil skal være drevet at lyst og glæde. Det sikrer gode oplevelser, giver ny energi i dagligdagen og fastholder de gode, sunde vaner! Derfor er hvert nummer fyldt med veloplagte guider, udførlige programmer, brugbare tips og råd og instruktive øvelser – lige til at bruge. Aktiv Træning viser, tester og anmelder også alt det nye udstyr, så man kan vælge klogt og undgå fejlkøb. Og underholder med spændende, overraskende og perspektiverende artikler om nye trends, unikke præstationer og fascinerende oplevelser.
Niels Christian Thalund, ­chefredaktør
Målgruppe
Her finder du den aktive mand i alderen 35-54 år. Han har luft i økonomien og høj husstandsindkomst. Fokus på en sund livsstil og interesserer sig for nyheder indenfor sport, motion og træning. Han er storforbruger af træningsudstyr og gadgets.

Kort & Godt
• Hjælper mænd med at komme i bedre form og få mest ud af træningen.

• Inspiration og træningsprogrammer, der gør motion motiverende og sjovt.

• Den nyeste viden inden for kost og sundhed, samt Danmarks mest grundige test af alt det nye udstyr.

• Guides til spændende aktive rejser og oplevelser.

Brandansvarlig

Kristina Langberg
Kristina Langberg
LIWA Media
+45 48 22 44 50 [email protected]
Anne-Sofie Westermann
Anne-Sofie Westermann
LIWA Media
+45 48 22 44 50 [email protected]
Allan Lillelund
Allan Lillelund
Direktør, LIWA Media
+45 48 22 44 50 [email protected]

Fakta

Kilder: TNS Gallup, 1.halvår 2017
93000
Læsertal

Køn

Mænd
59 %
Kvinder
41 %

Alders­fordeling

12-24 år
18 %
25-39 år
25 %
40-59 år
42 %
60 år+
16 %

Geografi

Øst for Storebælt
51 %
Vest for Storebælt
49 %
Aktivtraening.dk
Online priser og formater gå til digital

Aktiv Træning – Udgivelsesplan 2018

Nr.UdgivesUgeDeadlineTemaer
225.01.18418.12.17Styrketræning for løbere, mountainbike, mad der booster din restitution, test: trænings- t-shirts
322.02.18823.01.18100 tips til løbere, den perfekte styrketime, den store vitamin-guide, test:
proteinprodukter til EFTER træning
422.03.181220.02.18Guide: den store maratonplan, landevejs cykling, test: nye træningsure
526.04.181722.03.18Energi-strategi til motionsløbet, akuthjælp i fitnesscenteret, antistress, test: løbesko
624.05.182119.04.18Kostfibre, morgentræning, triathlon, udstyr til cyklen
721.06.182522.05.18Omega-3, træn i varmen, søvn, bliv stærkere, test: cykelhjelme
826.07.183026.06.18Superfoods, sund hverdagsmad med kylling, styrketræningsskader, test: race- og letvægtsløbesko
923.08.183424.07.18
1027.09.183928.08.18
1125.10.184325.09.18
1222.11.184723.10.18
120.12.185120.11.18

Aktiv Træning – Annoncepriser 2018

FormatPris, kr.
2/1 side54.600
1/1 side28.800
1/2 side18.900
Bagside40.400
Inderside af bagside33.100
Side 2-372.200
Side 4-569.200
Zone 1 – 2/1 side66.400
Zone 1 – 1/1 side34.600
1/1 side advertorial
*Dertil kommer produktionsomkostninger
36.000*

Annonceformater

formater

Opslag
410×276
Helside
205×276
Halvside
205×136
Halvside
100×276

 

Formaterne er nettoformater. Husk skæremærker og 5 mm beskæring. Dobbeltsideannoncer leveres som 2 enkeltsider. Billedet forskydes 2,5 mm i hver side ved ryggen. Tekst, logo osv. skal placeres minimum 9 mm fra kanten. Annoncen skal uploades på
a­nnonceupload.dk.

 

81 %
vil betale ekstra for kvalitetsprodukter.
79 %
er meget/ret interesserede i sundhed.
59 %
overvejer at bruge penge på sportsbeklædning inden for det næste år.
46 %
af læserne løber.