Veet

 

Formål

Veet skulle have deres kampagne ”What beauty feels like… to me” ud til målgruppen, kvinder 18-35. Deres mål var at formidle, at skønhed er noget, du selv definerer. Konkretiseret ved Veets fem værdier: femininitet, selvtillid, ambition, karisma og spontanitet.

Platforme

  • Undersitet #whatbeautyfeelslike på både Woman.dk og Costume.dk fra 1. april til juli
  • 4 advertorials på både Costume.dk og Woman.dk – eksponeret på Facebook, Instagram og Nyhedsbreve
  • 3 advertorials i begge magasiner, Woman og Costume
  • Et skønhedstillæg på 20 sider i Costume sponsoreret af Veet
  • Et tillæg på 28 sider til at tage med på stranden i Woman sponsoreret af Veet
  • Instagram-konkurrencen – Årets Miss Veet – hvor præmien bl.a. er et photoshoot som model i Woman og på Woman.dk
  • Bloggeren og radiovært Cathrine Nissen alias rockpaperdresses.dk som ambassadør for Veet. Hun var med i både advertorials og lavede selv indlæg på sin blog.

Løsning

Målet var at gøre Veet til en troværdig afsender af skønhedsstof. Derfor gjorde vi Veet til med-afsender på skønhedsrelateret stof på det sofistikerede og stilede Costume og på det involverende Woman, som har status af at være din bedste veninde. 4 advertorials fra Veet lagde sig sammen med det redaktionelle stof. For at øge Veets troværdighed handlede advertorialsne derfor heller ikke udelukkende om Veets produkter, men var inspirerende og underholdende stof med udgangspunkt i Veets fem værdier.

Schulstad

 

Formål

Schulstad skulle promovere sit nye Levebrød Proteinrig Rugbrød og Rugbrødsboller over for sundhedsinteresserede kvinder.

Platforme

  • 4 advertorials med fokus på sundhed vist på Iform.dk
  • 2 eksponeringer af hver advertorial i I Forms nyhedsbrev
  • 1 eksponering af hver advertorial sendt ud fra I Form på facebook

Løsning

Vi skrev fire journalistiske vinkler, som passede med videoklip fra Schulstads kampagne med ernæringsekspert Louise Bruun.

Effekt

  • Advertorialsne havde pageviews på 4.273-13.632 – i snit 9.280.
  • Advertorialsne havde unikke pageviews på 1.965-6.213 – i snit 4.335.
  • Hver advertoiral blev i snit læst i 40-48 sekunder – i snit 43 sekunder.
  • På Facebook røg de fire advertorials ud til 38.480-62.560 brugere – i snit 52.216.

Adax

Formål

Adax skulle promovere sin nye forårskollektion.

Platforme

  • 1 advertorial på Costume.dk.
  • 1 Instagram-takeover af Costumes Instragramprofil med 50.000 følgere.
  • 1 eksponering af advertorialen sendt ud fra Costume på Facebook.
  • 1 omtale af advertorialen i Costumes nyhedsbrev.

Løsning

Vi lavede fire look med udgangspunkt i hver sin Adax-takse inspireret af sæsonens tendenser.

Effekt

  • 2.244 pageviews.
  • 2.066 unikke pageviews.
  • Læserne brugte i snit 3 minutter og 38 sekunder på at læse advertorialen.
  • På Facebook fik den et reach på 18.504.

 

Pilgrim

Pilgrim

Formål

Mulighed for at promovere Pilgrim i samarbejde med Costume.dk under Copenhagen Fashion Week.

Platforme

• En hel dags forside ejerskab på Costume.dk

• Galleri advertorial med 12 produktvisninger. Galleriet ligger på forsiden af Costume.dk, eksponeres i nyhedsbrev og på Costumes facebook.

• 1 dags Instagram takeover. Pilgrim overtager Costumes Instagram konto for en dag, og poster billeder fra deres hverdag.

 

Samsung – Det moderne køkken

Samsung – Det moderne køkken

Formål

At øge opmærksomheden på Samsungs hårde hvidevarer / Smart produkter og blåstemple dem via co-branding med Bobedre.dk

Platforme

• Microsite på Bobedre.dk, ejerskab en en subsektion på Bobedre.dk/køkken. Alt indhold på sektionen er Samsung relateret.

• 13 advertorials produceret af Bobedre.dk med forskellige vinkler postet på micrositet

• Alle advertorials er blevet sendt ud i Bobedre.dk nyhedsbrev, samt postet på Facebook

• Konkurrence “Vis os dit køkken” info om konkurrencen er sendt ud i bobedre.dk nyhedsbrev samt postet på Facebook

• Display bannere på  penge.dk, Boligmagasinet.dk, Bobedre.dk

 

 

Coop Danmark

Coop Danmark

Formål

Coop Danmark ønskede, at sætte fokus på økologi og dets positive bivirkninger for kroppen. Costume satte fokus på emnet, med en klassisk skønhedsvinkel, hvor de to brands virkelig harmonerede.

Platforme

• Advertorial med fokus på økologi vist Costume.dk

• Advertorial eksponering i Costume Nyhedsbrev

• Advertorial på Costume Facebook

• Bannere direkte til Coop sideløbend

Effekt

Vi fik ca. 1.100 besøgende på artiklen (den ligger stadig online)
Eksponeret for mere end 10.000 via Facebook.

 

Jordan

Jordan

Formål

Målsætning er at opnå en position som unge kvinders foretrukne tandbørste, samt drive trafik til konkurrencesite/sign ups, og at positionere tandbørsten i et fashion og design univers.

Platforme

• I Woman bringes 3 advertorials, hvor redaktionen viser deres tandbørste designs.

• Læserne opfordres til at poste deres eget tandbørste design på Jordans website, og her deltage i konkurrencen.

• De 3 advertorials postes samtidig på Woman.dk for at øge kendskabet til både konceptet og konkurrencen, samt sende trafik videre til Jordan eget site.

• I kampagneperioden uploader redaktionen deres favoritter på Facebook og Instagram, for at gøre opmærksom på konkurrencen.

• Samtidig er der print branding annoncer i Costume og Bolig Magasinet, suppleret af banner på Costume.dk, Woman.dk og Stylista.dk.

Effekt

I annoncetesten af Woman 213 er Jordan blandt de annoncer der tester bedst.
Jordan annoncen har den højeste score på Opmærksomhed og Læsning.*Kilde M3 Research, baseret på 223 svar der har læst Woman 213.