GØR INDRETNING TIL EN LEG

Med Bolig Magasinet i hånden kan læserne ikke undgå at blive ramt af indretningsfeber.
Vi guider læserne til små og store forandringer i deres hjem og viser, hvordan de får en personlig stil.

Bolig Magasinet er hver måned fyldt med inspirerende billeder, unikke idéer og kreative løsninger fra første til sidste side.

Kernen i magasinet er de smukke bolig-reportager fra lækre hjem i hele landet – altid fulgt op af nemme og brugbare tips og shopping til stilen.

Med den store nyhedssektion sætter vi fokus på månedens bedste nye design og de vigtigste tendenser. Vi klæder læserne på til at investere i deres hjem.

Drømme bliver til virkelighed i Bolig Magasinet. Vores dygtige stylist rykker ud og skaber skønne forvandlinger i de populære før og efter-reportager. Og i vores store indretningsguide sætter vi fokus på forbedringer af køkken, bad, stue, soveværelse og tryller med farver, lamper, tekstiler og andre uundværligheder.

Bolig Magasinet gør det sjovt og nemt at indrette.

Helle Blok, ­chefredaktør

Målgruppe
Flest kvinder mellem 25-59 år, som ­interesserer sig for bolig, indretning og design. De køber ofte luksus­produkter og betaler gerne mere for et kendt varemærke.

Events
I samarbejde med annoncører inviterer Bolig Magasinet til events. Bolig Magasinets læsere er meget interesserede i alt, der vedrører bolig, indretning og livsstil.

Sammen med Bo Bedre og Costume Living afholdes årligt vores store Design Awards, hvor vi hylder de designere og virksomheder, der er med til at gøre vores hjem smukkere.

Kort & Godt
• Vi viser læserne, hvordan de virkeliggør deres drøm om et lækkert, overraskende og personligt hjem.

• Boligreportager, guides, praktiske tips, indretning og shopping.

• Vi viser læserne, hvordan de let og ubesværet skaber nyt liv i deres hjem.

• Vi mikser elegante luksusmøbler med lækre budgetkøb.

→ Digital
→ Udgivelsesplan
→ Annoncepriser
→ Annonceformater

Print / PDF

Brandansvarlig

Marianne Christiansen
Marianne Christiansen
Key Account Manager
+45 6037 0827 [email protected]

Fakta

Kilder: Gallup Index DK 1. halvår 2018
130000
Læsertal

Køn

Mænd
36 %
Kvinder
64 %

Alders­fordeling

12-24 år
13 %
25-39 år
18 %
40-59 år
37 %
60 år+
32 %

Geografi

Øst for Storebælt
51 %
Vest for Storebælt
49 %
Boligmagasinet.dk
Online priser og formater gå til digital

Bolig Magasinet – Udgivelsesplan 2019

Nr.UdgivesUgeDeadlineTemaAnnoncetest
224.01.19417.12.18Bad; Opbevaring, Keramik & stentøj
321.02.19823.01.19Forårsspecial; Køkken, Udeliv
421.03.191220.02.19Stort fødselsdags nr. Udeliv; Farveguide, Ekstra boliger, EKSTRA Magasin: ForårAnnoncetest
516.04.191618.03.19Udeliv + Udelys. Bedste indretningsråd. StuenAnnoncetest
623.05.192123.04.19Sommer. Dæk op til sommermad. Spisepladsen. EKSTRA Magasin: Sommer
727.06.192623.05.19Det store Makeover nr. Før/Efter; Sommer-farver
825.07.193026.06.19Bad; Soveværelse, Kunst
929.08.193531.07.19Årets største nr. Køkken. Sæsonens tendenserAnnoncetest
1026.09.193928.08.19Efterår; Lampeguide, Nye møbler. Forny dit KøkkenAnnoncetest
1124.10.194325.09.19JUL! Det store julenummer
1221.11.194723.10.19 Mere JUL! Dæk op til Fest; Lamper. EKSTRA Magasin: Jul
119.12.195220.11.192020: De nye 2020 tendenser. Farveguide

Bolig Magasinet – Annoncepriser 2019

FormatPris, kr.
2/1 side64.300
1/1 side37.900
1/2 side22.200
Bagside52.400
Inderside af bagside43.600
Side 2-394.800
Side 4-591.100
Zone 1 – 2/1 side87.400
Zone 1 – 1/1 side45.600
2/1 side + omslagsflap182.200
1/1 side + halvsidesflap70.200
2/1 side Native Artikel
*Dertil kommer produktionsomkostninger
80.300*
1/1 side Native Artikel
*Dertil kommer produktionsomkostninger
47.500*
Annonceformater

formater

Opslag
434×280
Helside
217×280
Halvside
217×137
Halvside
106×280

Formaterne er nettoformater. Husk skæremærker og 5 mm beskæring. Dobbeltsideannoncer leveres som 2 enkeltsider. Billedet forskydes 2,5 mm i hver side ved ryggen. Tekst, logo osv. skal placeres minimum 9 mm fra kanten. Annoncen skal uploades på
a­nnonceupload.dk.

62 %
er meget/ret interesserede i boligdesign/-indretning.
87 %
vil betale ekstra for kvalitetsprodukter.
80 %
bor i en ejer-/andelsbolig.
64 %
holder sig opdaterede med bolignyheder, uanset hvor
de er.