I FORMs mantra

- Det skal være let at leve sundt
- Al motion tæller
- Grønne valg er gode valg
- Sundhed er også at have det godt
I FORM - sundhed, du kan stole på

Sundhed på den lette og lækre måde

Kost, krop og motion. Det har altid været kernestoffet i Danmarks største sundhedsmagasin – og er det stadig. Men hvor sundhedsinteressen engang var afgrænset til en mere snæver målgruppe, er den i dag allemandseje. Det afspejler også indholdet i I FORM anno 2020, hvor ambitionen er, at alle skal kunne være med!

Løbeprogrammerne har fået selskab af gangprogrammer, kostrådene tager udgangspunkt i almindelige supermarkedsvarer, og emner som forebyggelse og mental sundhed får mere og mere spalteplads. Det gælder også den grønne dagsorden, hvor vi tager hensyn til krop og klode på samme tid – et tiltag, som er virkelig populært blandt læserne.

Udover “Det grønne nummer” har vi også temaudgaver på plakaten om alt fra søvn og hjertesundhed til løbemotivation og det lange, lykkelige liv. Og vi krydrer selvfølgelig det hele med masser af lækre produkter inden for træning, kost og skønhed, som kan hjælpe motivationen og velværet på vej.

Vores vigtigste opgave er nemlig at vise læserne, at det ikke er svært at leve sundt. Tværtimod er det både inspirerende, energigivende, overskueligt og glædeskabende – præcis som vi ønsker, at I FORM skal være.

Sara Møller Christensen, ­chefredaktør

Målgruppe
Kernelæserne er kvinder over 35 år, der gerne vil passe på krop og sind. Det afspejles i deres interesse for motion, kost og helbred, som er de mest populære emner i magasinet. De prioriterer sundheden – og investerer også gerne i den. Fx går 60 % af læserne med et aktivitetsur, og 62 % tager kosttilskud, jf. I FORMs sundhedsundersøgelse 2019 med over 4.000 deltagere fra hele Norden.

Kort & Godt
• Tips og træningsprogrammer, der gør motion sjovt og motiverende – og sikrer at læserne får mest muligt ud af den tid, de bruger på at træne.

• Inspiration til at spise sundt – lige fra de lækreste opskrifter til de hurtigste genveje i det sunde køkken.

• Viden om forebyggelse og optimering af helbredet, fx via konkrete motionsformer, kostplaner og andre livsstilsvalg, der påvirker sundheden.

• Fokus på det mentale, fx stressbekæmpelse, hverdagslykke og søvn.

• Guides til og test af relevante produkter inden for træning, kost og skønhed – lige fra løbesko og tights til blendere, hovedpuder og solbriller.

→ Digital
→ Udgivelsesplan
→ Annoncepriser
→ Annonceformater

Print / PDF

Brand­ansvarlig

Mette Rezvani
Mette Rezvani
Key Account Manager
+45 5374 5509
[email protected]

Fakta

Kilder: Gallup Index DK 1. halvår 2019
166000
Læsertal

Køn

Mænd
29%
Kvinder
71%

Alders­fordeling

12-24 år
17%
25-39 år
21%
40-59 år
39%
60 år+
23%

Geografi

Øst for Storebælt
46%
Vest for Storebælt
54%
Iform.dk
Online priser og formater gå til digital

I Form – Udgivelsesplan 2020

Nr.UdgivesUgeDeadlineTema
216.01.20309.12.19Gang + styrketræning, genveje i det sunde køkken, pulverkure, pilatesbolde, farv hår derhjemme, guide: skitøj
306.02.20603.01.20Trænernes yndlingsøvelser, vægttab, læsning er sundt, forkølelse/snot, crosstrainere, parabener, test: aktivitetsure
420.02.20823.01.20TEMA: Lev længe – lev lykkeligt, elcykling, protein, kollagen, kettlebells, test: opstrammende tights
512.03.201112.02.20Mindre sukker – mere overskud, hælspore, sjippetove, viden om parfume, guide: tøj og udstyr til yoga
602.04.201402.03.20TEMA: Løbe-motivation, krydderurter, allergi, morgenmad, sundt bagværk, TRX, hård hud under fødderne, test: løbesko
723.04.201717.03.20Træning med elastikker, psoriasis, mere energi, mælkeprodukter, foam rollere, alger for huden, guide: tøj og udstyr til cykling
806.05.201902.04.20TEMA: Det grønne nummer – klima, miljø, natur og grøntsager, aktivitetsure, klimavenlig skønhed, guide: tøj og udstyr til vandring
928.05.202224.04.20Salater, tarme, førstehjælp til fødderne, hulaphopringe, sensitiv hud, test: høretelefoner
1018.06.202512.05.20Sommersund, mikrotræning, gode grillvaner, stressfri ferie, juice, balancetræning, håndvægte, sol og sundhed, guide: tøj og udstyr til sommertræning
11 02.07.202703.06.20Flad og glad mave på ferien, træning som terapi, tips fra optikeren, viden om skønhedsprodukters holdbarhed, test: sports-bh’er
1223.07.203024.06.20
1313.08.203313.07.20TEMA: Pas på hjertet
1403.09.203631.07.20
1517.09.203820.08.20
1608.10.204108.09.20
1729.10.204425.09.20TEMA: Søvn
1812.11.204615.10.20
1903.12.194904.11.20
122.12.205224.11.20

I Form – Annoncepriser 2020

FormatPris, kr.
2/1 side92.400
1/1 side48.500
1/2 side31.600
1/4 side17.000
Bagside68.100
Inderside af bagside55.900
Side 2-3121.400
Side 4-5116.600
Zone 1 – 2/1 side111.700
Zone 1 – 1/1 side58.200
2/1 side + omslagsflap233.000
1/1 side + halvsidesflap89.800
2/1 side Native Artikel
*Dertil kommer produktionsomkostninger
115.500*
1/1 side Native Artikel
*Dertil kommer produktionsomkostninger
60.700*

formater

Opslag
410×276
Helside
205×276
Halvside
205×136
Halvside
100×276

 

Annonceformater

Formaterne er nettoformater. Husk skæremærker og 5 mm beskæring. Dobbeltsideannoncer leveres som 2 enkeltsider. Billedet forskydes 2,5 mm i hver side ved ryggen. Tekst, logo osv. skal placeres minimum 9 mm fra kanten. Annoncen skal uploades på
a­nnonceupload.dk

75 %
er meget/ret interesseret i ernæring
76 %
er meget/ret interesserede i sundhed.
40 %
er meget/ret interesserede i hudpleje.
54 %
overvejer at bruge penge på sportsbeklædning inden for det næste år.