Kvalitet og relevans

Danmarks eneste magasin til kvinder på 40+.

Vi er voksne, vi er ærlige, vi er nysgerrige, vi er begejstrede, vi er kræsne. Så det er Magasinet Liv også!

Magasinet Liv er nemlig til og om os, som har passeret de 40. Og ja, vi er der også selv.

Der, hvor du får tid til dig selv igen. Penge til dig selv igen. Og den største lyst til at nyde alt det gode og dele alt det svære. Til at være en del af det fællesskab, det er at være halvvejs og hel-klog.

Så i Magasinet Liv finder du altid interview, skønhed og sundhed til hende, som vil i dybden.

Mode til hende, som vil stå skarpt og smukt, mad til hende, som både vil have salater og flødeskum, og temaer, som generøst deler alle de erfaringer, vi har, og alle de løsninger, vi har fundet eller er i gang med at finde.

Lea Østergaard Andersen, ­chefredaktør

Målgruppe
Aktive og nysgerrige kvinder i 40’erne og 50’erne, med høj indkomst, som interesserer sig for livsstil, livsmuligheder, at rejse, skønhed, sundhed, mode, mad og indretning af både sit hjem og sin verden.

Events
• Liv Model. En modelkonkurrence i Magasinet Liv, hvor vi viser, at kvinder 40+ selvfølgelig også er lækre! Læserne opfordres til at tilmelde sig, og efter afstemning på nettet vinder fem kvinder den ultimative forkælelsesdag med makeover og fotoskydning. Mulighed for at være samarbejdspartner gennem hele forløbet og blive integreret på de forskellige platforme samt være med på selve makeover-dagen.

• Shoppe-arrangementer.

• Og arbejder på flere arrangementer …

Kort & Godt
• Danmarks største, første og 100% målrettede magasin til kvinder 40+!

• Vi overrasker og inspirerer, deler indsigter og erfaringer, giver fordybelse og nydelse. Hylder liv, livet og alle mulighederne for kvinder over 40 år.

• Personlige, reflekterede, eftertænksomme, varme og indgående interview med kvinder – altid over 40 år.

• Temaer, vinkler og modeller inden for både skønhed, mode, sundhed og livsstil er 100% fokuseret på den voksne kvinde. Så den voksne kvinde 40+ kan genkende sig selv på hver eneste side i Magasinet Liv. Føle sig forstået, se sig læst – og blive serviceret.

→ Digital
→ Udgivelsesplan
→ Annoncepriser
→ Annonceformater

Print / PDF

Brand­ansvarlig

Hanne Rasmussen
Hanne Rasmussen
Key Account Manager
+45 2788 0903
[email protected]

Fakta

Kilder: Gallup Index DK 1. halvår 2019
87000
Læsertal

Køn

Mænd
10%
Kvinder
90%

Alders­fordeling

12-24 år
12%
25-39 år
8%
40-59 år
50%
60 år+
30%

Geografi

Øst for Storebælt
53%
Vest for Storebælt
47%
Magasinetliv.dk
Online priser og formater gå til digital

Liv – Udgivelsesplan 2020

Nr.UdgivesUgeDeadlineTema
209.01.20204.12.19Ny klumme om 40+ sex, tema om vrede, om vægttab, vinter-hudpleje, vinterstrik, sådan får du flere muskler, sådan skaber du stilleben, tur til Geneve + Liv Model 2019-modellerne før og efter makeover
306.02.20508.01.20Ny brevkasse om 40+ sex, tema om ikke mere dårlig samvittighed, mændenes side af sagen, eventyr i Piemonte, mere mental power, indret med farver, forårstendenser + generelt fødselsdagsnummer, hvor vi fejrer løs – inklusive skønhed, som forstørrer!
405.03.201005.02.20Tilbage til 80’erne, stadig fars pige?, den store rynke- og antirynkeguide, spis dig glad, gå dig glad i Dolomitterne og ny skønhedsserie: Kend dine 40+ ingredienser: Enzymer
502.04.201404.03.20Påskemad, påskepynt, hold blancen på vægten, det er okay at fejle, jeg frygtede for min datters liv, forårsdufte, økologisk hudpleje, skønhedssager med A-vitaminTretinol og en tur til Athen
606.05.201902.04.20Årets første sommernummer – med sommermad, farven pink og solbeskyttelse + stort tema om stress, og hvordan vi trækker grænsen
704.06.202330.04.20Sommernummer med sommersjov-tillæg – så masser af krydsord, tips til god sex, god grill, hvordan du giver dit kredsløb et styrtebad, mere fyldige vipper, Hyaluronsyre og ferie i Firenze
802.07.202702.06.20Sommerferie-nummer med skøn guide: Fyldigt og fugtigt sommerhår, sund guide: Sådan puster du nyt og sundt liv i din hud, ceramider, sommermad, sommertøj og sommerferie-tips til Sydfrankrig
906.08.203208.07.20Fuldt fokus pigmentforandringer, negle, sensommer-tøj, sensommer-mad og at tage en pause fra alt vores tech
1010.09.203712.08.20Nye efterårsdufte, nye hårfarver, simremad og turen går til Dublin
1108.10.204109.09.20Din 40+ skønhedspralør og vinterhygge i Norden
1212.11.204614.10.20Det store julenummer! Med festlooks i tøj og tilbehør, festlooks til øjne og læber, julemad og julepynt!
110.12.205011.11.20

Liv – Annoncepriser 2020

FormatPris, kr.
2/1 side75.400
1/1 side45.700
1/2 side27.300
1/4 side12.500
Bagside54.900
Inderside af bagside52.500
Side 2-3114.300
Side 4-5109.600
Zone 1 – 2/1 side105.000
Zone 1 – 1/1 side54.900
2/1 side + omslagsflap219.400
1/1 side + halvsidesflap84.500
2/1 side Native Artikel
*Dertil kommer produktionsomkostninger
94.200*
1/1 side Native Artikel
*Dertil kommer produktionsomkostninger
57.200*
Annonceformater

formater

Opslag
450×295
Helside
225×295
Halvside
225×145
Halvside
110×295

Formaterne er nettoformater. Husk skæremærker og 5 mm beskæring. Dobbeltsideannoncer leveres som 2 enkeltsider. Billedet forskydes 2,5 mm i hver side ved ryggen. Tekst, logo osv. skal placeres minimum 9 mm fra kanten. Annoncen skal uploades på
a­nnonceupload.dk

56 %
elsker at bruge penge på dem selv.
86 %
vil gerne betale ekstra for kvalitetsprodukter.
50 %
er meget/ret interesserede i hudpleje.
60 %
er meget/ret interesserede i boligdesign/indretning.