idényt er Danmarks største hus- og havemagasin
i oplag såvel som læsertal.

Forside_1407_Nyt_format.indd

Vi klæder villaejerne på til det gode liv i hus og have. Vores dygtige journalister og fageksperter giver læserne alt, hvad de skal bruge i hverdagen på villavejen. I magasinet præsenteres nyheder, inspiration, gode råd, praktiske ideer og viden i et perfekt match med information og tilbud fra førende brands i branchen.

Med idényt ved hånden er det legende let at være villaejer – hele året rundt.

Anna-Lise Aaen, chefredaktør

Målgruppe & mission
Kernelæserne er husejere – generelt kendetegnet ved at interessere sig for deres hus og have.
I store træk afspejler de befolkningssammensætningen på tværs af de gængse demografier.

Vores mission er at være villaejernes foretrukne 'tipser' i hverdagen. Det betyder, at vi i et forankret journalistisk koncept bringer læsere og brugere viden, tips og inspiration om livet som villaejer – i både lyst og nød.

Kort & Godt
• idényt er uden sammenligning DK´s største og mest læste magasin.
En artikel om 'Haven netop nu' læses fx af mere end 1.000.000 læsere. Det stærke redaktionelle miljø er din garanti for, at også dit budskab bliver set – og ikke mindst læst!

• 'idényt er som en god ven, der kommer på besøg', sådan beskriver en læser det at modtage idenyt i sin postkasse. Vi er enige – og stolte af definitionen.

Fakta

Kilder: TNS Gallup, Gemius og FDIM.
(*FDIM Okt 2014)
1242000
Læsertal
412995
Sidevisninger på idenyt.dk
71798
Brugere på idenyt.dk

Køn

Mænd
43 %
Kvinder
57 %

Alders­fordeling

12-24 år
4 %
25-39 år
11 %
40-59 år
40 %
60 år+
44 %

Geografi

Øst for Storebælt
40 %
Vest for Storebælt
60 %

Brand­ansvarlig

Tommy Sverre Willumsen
Tommy Sverre Willumsen
Salgsdirektør
+45 4457 4513
tsw@idenyt.dk

 

 

Key Account

Jimmy Rørbæk
Jimmy Rørbæk
Annoncechef
+45 4457 4538
jro@idenyt.dk
Lasse Holm Møller
Lasse Holm Møller
Markedschef
+45 4457 4528
lahmo@idenyt.dk
Finn Ryberg
Finn Ryberg
Key Account Manager
+45 4059 4460
fry@idenyt.dk
Lars Rochat
Lars Rochat
Key Account Manager
+45 4457 4533
laroc@idenyt.dk
Thorsten Olsen
Thorsten Olsen
Key Account Manager
+45 4457 4536
thols@idenyt.dk

 

 

Online ansvarlig

Morten Simonsen
Morten Simonsen
Online kontaktchef
+45 4457 4508
mosim@idenyt.dk
idenyt.dk
Online priser og formater gå til digital

idényt – Udgivelsesplan 2015

Nr.UdgivesUgeDeadlineTema
103.-04.03.151026.01.15Forårsklar, Uderum, Garderode
224.-25.03.151316.02.15Sten og fliser, Vinduer, Drivhus
314.-15.04.151609.03.15Klimatjek, Haven, Grill
405.-06.05.151927.03.15Havemaskiner, Vedligehold huset, Græs
526.-27.05.152217.04.15Ukrudtsbekæmpelse, Energivenlige forbedringer, Træbeskyttelse
601.02-09.153627.07.15Køkken, Tag, Carport
706.07.10.154131.08.15Gulv, Energi og varme, Varmepumper

idényt – Annoncepriser landsdækkende 2015

FormatPris, kr.
Guide20.900
Dobbeltguide41.800
Megaguide83.600
1/6 side44.900
1/4 side79.900
1/3 side96.900
1/2 side149.900
2/3 side169.900
1/3 side96.900
1/1 side214.900
2/1 Dobbelt side 389.900

Annonceformater

Untitled-2

idényt – Annoncepriser regionalt 2015

FormatHT NordHT SydSjællandFynJylland SydJylland Øst
Oplag129.286138.396171.720123.417178.817178.817
Markedsplads8.5009.5009.5007.5009.5009.500
1/4 side10.90011.90012.9009.90012.90012.900
1/3 side13.90014.90015.90012.90015.90015.900
1/2 side18.90019.90020.90017.90020.90020.900
2/3 side 25.90026.90027.90024.90027.90027.900
1/1 side30.90031.90034.90029.90034.90034.900
2/1 - Dobbelt side55.90057.90059.90053.90059.90059.900
Untitled-2

Effektdokumentation
Vi har testet annoncernes effekt gennem mere end 25 år og har unikt indblik i de responsgivende elementer. Senest har vi udviklet effektdokumentationen, så den nu synliggør effekterne på tværs af magasin- og online annoncering. Med dette stærke værktøj i hånden kan vi sammensætte den optimale kampagne, der optimerer kundens respons

Modtages også af ”Reklame nej tak” i målgruppen
idényt er et magasin og lever op til samme journalistiske krav som landsdækkende aviser. Derfor modtages idenyt også af de godt 400.000 husejere i vort distributionsområde, som ellers siger ”Reklamer nej tak”.

Brancherapporter
Gennem idényts Villapanel (33.000 medlemmer) udarbejdes regelmæssigt brancherapporter på de fleste relevante områder inden for hus og have. Disse giver indsigt i bl.a. kendskab og købsintention i forhold til de forskellige brands i kategorien. Kontakt os for rapporten om netop din branche.

 

62 %
er meget/ret interesserer sig for haven
45 %
er meget/ret interesseret i gør-det-selv
42 %
er meget/ret interesseret i køkkenindretning
14 %
overvejer at anskaffe nye vinduer indenfor det næste år