idényt er Danmarks største hus- og havemagasin
i oplag såvel som læsertal.

452524347124947_LAY.indd

Vi klæder villaejerne på til det gode liv i hus og have

Artikler, tips inspiration og information er målrettet husejernes behov – både når huset skal vedligeholdes, og når havekrukkerne skal fyldes med plantenyheder. Vores dygtige journalister og fageksperter giver læserne alt, hvad de skal bruge i hverdagen på villavejen.

Med idényt ved hånden er det legende let at være villaejer – hele året rundt.

Anna-Lise Aaen, chefredaktør

Målgruppe & mission
Kernelæserne er husejere – generelt kendetegnet ved at interessere sig for deres hus og have.
I store træk afspejler de befolkningssammensætningen på tværs af de gængse demografier.

Vores mission er at være villaejernes foretrukne 'tipser' i hverdagen. Det betyder, at vi i et forankret journalistisk koncept bringer læsere og brugere viden, tips og inspiration om livet som villaejer – i både lyst og nød.

Kort & Godt
• idényt er uden sammenligning DK´s største og mest læste magasin.
En artikel om 'Haven netop nu' læses fx af mere end 1.000.000 læsere. Det stærke redaktionelle miljø er din garanti for, at også dit budskab bliver set – og ikke mindst læst!

• 'idényt er som en god ven, der kommer på besøg', sådan beskriver en læser det at modtage idenyt i sin postkasse. Vi er enige – og stolte af definitionen.

Fakta

Kilder: TNS Gallup 2. halvår 2015
TNS Gallup og FDIM marts 2015
Gemius december 2015
1240000
Læsertal
1285705
Sidevisninger på idenyt.dk
192159
Brugere på idenyt.dk

Køn

Mænd
43 %
Kvinder
57 %

Alders­fordeling

12-24 år
3 %
25-39 år
11 %
40-59 år
41 %
60 år+
46 %

Geografi

Øst for Storebælt
41 %
Vest for Storebælt
59 %

Brand­ansvarlig

Tommy Sverre Willumsen
Tommy Sverre Willumsen
Salgsdirektør
+45 4457 4513
tsw@idenyt.dk

 

 

Online ansvarlig

Morten Simonsen
Morten Simonsen
Online kontaktchef
+45 4457 4508
mosim@idenyt.dk

Key Account

Jimmy Rørbæk
Jimmy Rørbæk
Annoncechef
+45 4457 4538
jro@idenyt.dk
Lasse Holm Møller
Lasse Holm Møller
Markedschef
+45 4457 4528
lahmo@idenyt.dk

Key Account

Thorsten Olsen
Thorsten Olsen
Key Account Manager
+45 4457 4536
thols@idenyt.dk
Finn Ryberg
Finn Ryberg
Key Account Manager
+45 4059 4460
fry@idenyt.dk
idenyt.dk
Online priser og formater gå til digital

Landsdækkende priser og formater

Pristeliste_2016_Mediekit.indd

Regionale priser og formater
Hovedstad Nord · Hovedstad Syd

Pristeliste_2016_Mediekit.indd

Regionale priser og formater
Sjælland · Fyn · Jylland Øst · Jylland Syd

Pristeliste_2016_Mediekit.indd

Landsdækkende udgivelser

Pristeliste_2016_Mediekit.indd

Regionale udgivelser
Hovedstad Nord · Hovedstad Syd

Pristeliste_2016_Mediekit.indd

Regionale udgivelser
Sjælland · Fyn · Jylland Øst · Jylland Syd

Pristeliste_2016_Mediekit.indd
Download prislister
Hent alle skemaerne i PDF format

Ny og unik effektdokumentation med EDTCM
Vi har testet annoncernes effekt gennem mere end 25 år og har et unikt indblik i de responsgivende elementer. I 2015 udviklede vi sammen med Epinion en helt ny måde at vise effektdokumentation.

Vi kalder det EPINION DIGITAL TRACKING CROSS MEDIA. Det nye værktøj synliggør læsernes bevægemønster på tværs af magasin og online-annoncering – også måneder efter at annoncen har været aktiv.

Vi modtages også af ”Reklame nej tak” i målgruppen
idényt er et magasin, der lever op til samme journalistiske krav som landsdækkende aviser. Derfor modtages idényt også af de godt 436.000 husejere i vores distributionsområde, som ellers siger ”Reklamer nej tak”.

Brancherapporter
Gennem idényts Villapanel (33.000 medlemmer) udarbejdes regelmæssigt brancherapporter på de fleste relevante områder inden for hus og have. Disse giver indsigt i bl.a. kendskab og købs-intention i forhold til de forskellige brands i kategorien. Kontakt os for rapporten om netop din branche

 

57 %
er meget/ret interesserer sig for haven
41 %
er meget/ret interesseret i gør-det-selv
37 %
er meget/ret interesseret i køkkenindretning
13 %
overvejer at anskaffe nye vinduer indenfor det næste år